Week 257: 21-27 Augustus 2017

De laatste voorbereidingen voor de chape.
Geperforeerde EPDM terug lijmen, epdm terug omhoog hangen tegen de ramen, gaten pur opvullen, doucheuitsparing maken.



En maandag middag...

CHAPE!
CHAPE ZEG IK U! (FEEST!)

Na drie dagen met een ladder door het raam naar binnen te gaan... mochten we er over lopen.
(Handig hé, wonen in een verbouwing...)
(Serieuze cementgeur, dat wel...)




Toch een hele leuke stap, de chape.
Eindelijk weer vlak stappen.
Alles op hetzelfde niveau.
Ongeveer een beeld van hoe de ruimtes eruit gaan zien nu er nog maar 15 mm bij moet komen.
  
Alles heel mooi uitgevoerd. Mooi om te kijken hoe ze bezig waren. Wat we ook bijna permanent hebben gedaan (sorry). Om 14u kwamen ze toe. Om 18u waren ze klaar.

Ik was even in paniek toen de chapepomp begon te draaien en er nog geen uitzetband stond, maar dat was (gelukkig) ongegrond (Ik kon het mij ook amper voorstellen, maarja, na het 'nietjes in EPDM gedoe' krijg je schrik natuurlijk.). Met de eerste chape plaatsten ze met hoopjes de uitzetband mooi op hun plaats. Heel mooi tot in de hoekjes, mooi rond de leidingen en ramen.

De 'chapecamion' was open aan de bovenkant. Halverwege vond ik dat er toch niet zoooveel zand meer overbleef.
Iets later werd de straat door een tweede vrachtwagen geblokkeerd (sorry) en werd er ter plaatse zand bijgevuld. Direct ook duidelijk waarom de bovenkant open moest zijn. :-)

In het weekend mocht de chape nog wat rusten. Volgend weekend beginnen we er weer aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten